Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-06, 08:44 #108
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Danski
De företagen som sköter kreditupplysningen, jag är lite för kritisk möjligtvis men det måste gå att göra något mer än kolla om de har betalningsanmärkningar och hur länge företaget funnits. Alla här på WN kan göra en bättre bedöming om hur mycket kredit jag vill ge ett företag på två minuter med hjälp av google.
Citat:
Ursprungligen postat av Danski
Media är på tok för fega! Ok att man inte kan skriva som man kan i ett forum men fakta som går att verifiera kan aldrig bli brottsligt att skriva. Det fanns massor av frågetecken tidigt som media kunde påpekat utan att förtala. Barometern var först ut och vad kom de fram till? Jo, VDn säger att allt är ok... Utan att peka på några mer konstigheter än att det var billigt.
Där har vi det, vi kan lägga ner UC, Polisen och pressen i samma enkla handrörelse, slut på alla långdragna polisutredningar, slut på allt vad faktagranskning heter...just Google it...

Exakt VAD är det du menar har gjorts för fel (förutom det självklara då att/om PZ har organiserat en hyfsat omfattande scam) i princip hela vårat samhälle bygger på att man är oskyldig tills motsatsen bevisats, och vad hände med det personliga ansvaret ?

Hur hade du själv reagerat om DU hade blivit utpekad, i press, du hade inte fått ut pengar på banken som bevisligen är dina (med hänvisning till en forumtråd på Internet där det står att du lurat någon) och för att sedan undanröja bankens skuld i det hela så lämnar man ut siffror på alla dina transaktioner till Google...vidare likställer vi en Polisanmälan och förundersökning, som ju är en naturlig del av en gjord anmälan, med att där måste finnas nån typ av skuld, och det ligger inte i någon inblandad parts intresse att klargöra efteråt vad som FAKTISKT hänt, eftersom det med en förundersökning är bevisat att man ÄR skyldig...
Sen kan man såklart tycka att kreditgivare, leverantörer och media där man annonserat borde ha gjort "mer", och det ligger naturligtvis i Deras intresse, och det är också deras förlust, men varför menar folk att ANDRA ska göra mer för att skydda deras pengar än vad dom själva gör, ska jag köpa något för 3000 så ligger det ju ytterst i MITT intresse att se till att det går schysst till...

Som sagt, vad hände med det personliga ansvaret ? Dom enda som jag eventuellt kan tycka lite synd om är kunder som tidigare har handlat hos PZ och haft förtroende för dessa, och nu blivit lurade...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat