Frustration är det väl inte bara 50+are som upplever ibland
Men jag tror att epost/internet gör att att vi lättare häver ur oss saker som vi kanske känner i stunden men inte menar så mycket med. Man har inte den tid för eftertanke som man får när man ska ta sig till affären eller skriver och postar ett vanligt brev.
Tja, ARN, Sverker eller Konsumentverket är väl ställföreträdande för "min pappa ska slå dig" som man kan regrigera till när man blir riktigt frustrerad. Känner man sig sedan lite okunnig/underlägsen inför "datoriseringen" så är det nog lättar att man blir frustrerad och blir det snabbare. När det sedan gått någon dag och man träffar på/blir uppringd av en riktig människa som inte ser en som en idiot utan en person som kan och som med lite hjälp kommer rätt - ja, då blir de flesta trevliga.
Jag tror att man som företagar ska vara glad för den arga reaktionen vid frustration eftersom den gör att kunden tar kontakt. En annan reaktion är att man "ger fan i alltihop" och då får man ingen möjlighet att ställa tillrätta. Har just hjälpt en bekant med en domänöverföring pg a Sprays nerläggning. Allt hade gått fel och en, i andra sammanhang mycket kapabel, person hamnade ner i "jag lägger av/ger upp allt"-hålet och var beredd att lägga ner sin webbplats med orden "jag förstår ändå ingenting".