Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-06, 02:24 #26
freakies avatar
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
freakies avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Mindre bevakningsföretag ingen Jour? Nu förstår jag inte hur du menar. Eftersom bevakningen till största del sker nattetid, så räknas väl ändå detta som Jour?
Menade jourtekniker, att få hjälp vid tekniska fel som endast kan åtgärdas av en servicetekniker. Självklart så om man har utryckningsväktare så har man några som även jobbar natt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Det jag skrev om att man får ringa hit och dit för att få rätt uppgifter, så menade jag som väktare inte som ägare till ett larm. Securitas har olika larmcentraler, men de är bara en som ringer ut till väktaren, dom andra centralerna ringer då till larmcentralen som samtalar med väktaren. Alltså det blir ett led extra informationen måste färdas. Då man som väktare frågar larmcentralen som ringer till en om diverse information så har dom sällan fullständig sådan.
Du har rätt i att de olika larmcentralerna inom Securitas och Niscayah använder sig av Securitas Ledningscentraler. Dessa ledningscentraler i sin tur ringer ut larmen. Varje ledningscentral ser exakt vem de fått larmen av och kan i så fall dirigera väktaren till korrekt larmcentral.
Det extra ledet man har där är att larmoperatören trycker på en knapp så hamnar informationen ute hos ledningscentralen. Då har du operatörer som får ägna sig åt att hantera larm och operatörer som får ägna sig åt att hantera väktare.

Att koppla ett larm till ett lokalt bevakningsföretag är inte att det magiskt dyker upp hos den väktaren. Den måste fortfarande till en larmcentral som sen ringer till det bevakningsföretaget du har anlitat. Eftersom larmcentraler är dyra i drift så finns inte det en sån på varje ort.

Jag blir fundersam över det du säger om informationen som larmcentralen har. Om de saknar fullständig information så betyder det väl att kunden inte har gett de fullständig information? För det finns väl inget bolag, oavsett hur lokalt det är, som har mer information än vad kunden har gett de?

Vi tittar på en sjukdomsvakans och problemet att lösa den. Om lokala bevakningsföretaget har 20 anställda, 5 i tjänst just då, och en blir sjuk, 5 ska jobba dagen därpå, så har de 10 personer att fråga om de kan hjälpa till. Tills vakansen är löst så lider 1/5 av det företagets kunder av försenade ronder, utryckningar etc.

Ett stort företag har då möjlighet att snabbt ta in extra personal från närliggande distrikt. Vilket leder till en kortare period då kunder blir lidande.

Sen på mindre orter där det inte finns så många företag så spelar det större roll hur långt ifrån dig närmsta kontor ligger än vilket bolag det är. Har du 3mil till Securitas kontoret men 5km till Nisses bevakning så ta då självklart Nisses, det finns en större chans att de är närmare dig än Securitas.
freakie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat