Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-05, 23:50 #22
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av freakie
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Som jag skrev tidigare, köp loss ett eget larm, ring till ett lokalt bevakningsföretag, dom är alltid anslutna till någon fristående larmcentral, koppla dig mot den dom har, vollá 80% problem försvinner direkt.

Köpa loss ett eget larm, sen koppla den mot en annan firma och närmaste bevakningsbolag tar inte bort några som helst problem.
Behöver ni som kund få hjälp så kommer inte LC att hjälpa er, eftersom det inte är deras larm som sitter där. Eftersom LC är de enda som har öppet 24/7 så får du då vänta tills installatören jobbar (kontorstid).
Mindre företag har oftast ingen jour, mindre bevakningsbolag får större problem om någon är sjuk (händer på alla arbetsplatser).
Och problemet som Fredrik pratar om är om man inte vet vart man ska ringa. Om du inte vet vart du ska ringa så spelar det väl ingen roll vart ditt larm är kopplat, eller hur?

Samtliga larmföretag, LC, installatörer, you name it, har dekaler med sitt namn, tjänst och telefonnummer. Eftersom det är viktigt att det syns att företaget är larmet och det är gratis reklam så behöver du bara ringa din LC så skickar de dekaler med posten, gratis förstås.
Jag har då aldrig råkat ut för en larmoperatör som har tillräckligt tekniskt kunnade för att kunna ge support via telefon. Alla seriösa installationsfirmor har i regel en jourtjänst (inte småskuttarna kanske med bara 5-10 anställda men dom normalstora har oftast). Det operatören gör är att vidarebefodra ditt samtal till en jourhavande installatör som oftast kan lösa problemet eller för en "symbolisk" summa komma ut till plats.

Citat:

JohanssonHenrik -> Det låter konstigt att dom inte ringer ut väktarna på larm eftersom detta är prioritet ett. Det enda som jag vet kan försena är att det går flera larm samtidigt och larmcentralen inte hänger med. Annars tar det inte många minuter innan dom ringer till väktare.
Självklart ringer operatören ut väkatren direkt men har han mycket att göra så lär han inte prioritera ett larm från Directen så därför får dessa larm i genomsnitt längre rycktider än dom andra.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat