Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-05, 21:07 #348
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by Westman@Mar 5 2009, 13:34
gummianka, hur jag än vrider och vänder på ditt svar så får jag det till att du i grund och botten menar att en länk är lika brottslig som innehavet av det olagliga materialet. Det har jag svårt att tro att du menar för konsekvenserna av det skulle bli i stort sett nådastöten för alla former av öppna sökmotorer som Google, Yahoo osv.
Men WoxAnYv har ju faktiskt en del intressanta/relevanta synpunkter. Som du säkert förstått menar jag inte att det ÄR såhär, alltså, jag menar inte att jag är bättre eller vet mer än någon annan, men jag tycker att problematiken bakom är för allvarlig för att inte tas på allvar, och att man inte bara kan vara passiv för att man tycker att konsekvenserna skulle kunna vara avsevärda...MEN...

Om vi leker med tanken, att vi likställer en länk med det upphovsrättsskyddade material den pekar på, varför och på vilket sätt skulle det vara nådastöten för Google och andra öppna sökmotorer ? Beskriv dom konsekvenserna kort. Hur mycket sådana länkar/material hittar du där idag (som finns där mot upphovsrättsinnehavarnas vilja? torrenter räknas självklart inte)

Men som sagt, jag tycker inte att gränsdragningen är så självklar som du tycker....jag kan med motsvarande mängd data som en torrentfil innehåller återge tillräckligt mycket av en film för att absolut bryta mot upphovsrättslagen, samtidigt som jag kan ladda ner 99,9% av en fil(m) utan att det nödvändigtvis innebär en för användaren fungerande film, så frågan är varför du tycker det är så självklart, vi kan ju iaf med det utesluta att det har med mängd data att göra...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat