Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-05, 20:09 #16
freakies avatar
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
freakies avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha
JohanssonHenrik - Det är precis det som är så konstigt med det hela.
Securitas Bevakning
Securitas Direct
Securitas Arroundio
Vad är egentligen vad, verkar vara flera olika företag med i princip samma namn.
G4S t.ex hyr väktare ifrån Securitas osv..
Falck som de flesta tror bytt namn till G4S har egentligen inte alls gjort det...
Riktig gröt av allt
Securitas Bevakning - Väktartjänster, har ingen egen larmcentral
Securitas Direct - Larmcentral inriktad på små- och medelstora företag. Använder Securitas bevakning om kunden inte angett annat.
Securitas Arroundio - Securitas Direct's dotterbolag inriktat på privatpersoner. Avnänder som regel bevakningen.

Falck/G4S: Det är deras bevakningsdel som har bytt namn till G4S när den delen blev uppköpt.

Citat:
Originally posted by -JohanssonHenrik@Mar 5 2009, 19:13

Citat:
Sidenote: Securitas bevakning har ett kontor i sickla så deras rycktider borde inte alls vara många minuter.
Jag har ett ganska känt exempel från malmö för ett par år sedan. Det var inbrott i huset bredvid securitas kontor. Det tog 40 min innan deras väktaren kom dit. Kunden hade också blivit uppringd av larmcentralen så han var på plats redan efter 10 min. Han var lagom glad på väktaren när han väl kom dit.
När vi ändå är inne på långa rycktider så fick jag en felskickad ryckfaktura i mitt knä. Det var en rycktid på 13h som kunden inte var så glad över. Deras lokaler låg tydligen bara ett par hundra meter längre ner på gatan från kontoret. Värt att nämna dock var att detta skedde i samband med den stora kabelbranden i Kista då halva Stockholm larmade någon typ utav larm.
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Edit: En sak som kan upplevas som väldigt korkat är att deras ronderande väktare *inte* åker på larm i vanliga fall. Trots att det mer eller mindre alltid fanns en Falckbil i kvarteret skickade de ryck-väktare.
Det är inte så att deras rondbil åker förbi och gör en yttre kontroll i väntan på en ryckväktare då? Det är inte alltid som rondaren har nycklar/koder till objektet om det inte ingår i dennes rutiner att gå in på objektet vid rondering.

Suck, nu har man skrivit så mycket igen. Inte lätt när man är i branschen. =/
freakie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat