Ämne: Troligt?
Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-05, 17:57 #31
entertainers_se entertainers_se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
entertainers_se entertainers_se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ZN
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Jag tycker kommentaren är riktig. Hur skulle det se ut om du var på en auktion och skulle köpa en tavla för 1000 kr, och vinner auktionen. Då ändrar dom lägsta bud till 100.000 helt plötsligt, det är inte seriöst.

Men någon jag lärt mig av domännamn är att det är lika seriöst som att hells angels skulle komma in i riksdagen.
Det finns många sätt att framföra kritik/synpunkter. Att hävda att en hel tjänst är en skämtsida för att en enstaka kund väljer att sätta ett "orimligt" (vem som nu avgör det?) får en att undra vad dennes agenda är. Är blocket.se ett stort skämt då för att vissa önsketänkande personer försöker få miljoner för sina domännamn där?
Oavsett om kritiken framställs lite klumpigt handlar synpunkterna inte om prissättningen utan om att man kan ändra utropspris under pågående budgivning som jag tolkar det.
I andra affärssammanhang vore det orimligt. Jag har full förståelse för att folk blir uppretade på det och att det ses som oseriöst.

Jag ser det så här:
MissDomain tillhandahåller egentligen bara tekniken mellan säljare och köpare och affären i sig och prissättning är naturligt vis en sak mellan dom. Om säljaren inte beter sig affärsmässigt så är det nog snarast den personens agerande som är ett skämt.

Men till lite konstuktiv kritik
ZN: Slås inte du också av tanken att ett utropspriset kanske inte ska kunna ändras efter att budgivningen startat. Det borde ju gå att lösa rätt enkelt och på så sätt inte tillåta säljare att agera oseriöst. Dessutom har du ju också sett här att det kan slå tillbaka på er när säljare är oseriösa.
entertainers_se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat