Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-05, 11:26 #6
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Hej!

Jag tycker du ska lyssna på vad Fredrik säger. Jag jobbar inom branschen och vet hur dessa företag beter sig. Fria utryckningar är egentligen "fria tekniska utryckningar", dvs falsklarm eller någon pryl pajar så kostar det inget. Skulle däremot larmet lösa pga du glömt ett fönster eller själv vara orsak så kostar det.

I slutändan är det billigare att installera ett larm från en riktig larmfirma. Min erfarenhet av direct och g4 är att larmet skall instralleras så fort som möjligt för att hinna mer och då blir ju funktion och effektivitet lidande. De säljer kvantitet före kvalitet.

Sen kan man jämföra kostnader. säg att du betaler 295:- i månaden (för absolut grund paketet). Skulle tro du hamnar på lite högre beroende på hur stora loaker du har. Men ialla fall. Räkna att du ska ha larmet i 10 år. Då kostar det dig 295*12*10 = 35400:- + 6960:- för grundpaketet = 42360:- .
Om du istället väljer en lokal installatör (Godkänd av SBSC). Så kostar samma larm ca 8-9:- att installera (samma material som sec grundpaket). Sen väljer du beroende på var du finns ett vaktbolag som har hyfsat nära till dig. Ett normalt vaktbolag tar 100-150:- i månaden för tjänsten. Då har larmet kostad dig 150*12*10 + 9000 = 27000:-.

Så i långa loppet blir det mycket dyrare med dom "billigare" än att ta en lokal. Plus att man i regel alltid får bättre service av de mindre bolagen. Visserligen får du inga fria larm men ett bra och RÄTT installerat larm falsklarmar inte, och dessutom så om du skulle göra bort dig och själv orsaka larmet så tar ett normalt vaktbolag inte mer än runt 1000:- för en utryckning.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat