|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2007
|
Så igår fick jag ett mail, ifrån säljarens chef, där det stod att nu hade han läst avtalet och sett att det var ju helt tydligt att jag hade all rätt att avstå från de 2 efterföljande månaderna.
DET TOG DEM 2 MÅNADER ATT LÄSA SITT EGET AVTAL!?
Han tyckte dock att jag skulle betala fullpris för den första månaden, men även här hade de begått kontraktsbrott avseende placering av länken. Vi låg under en liknande länk som de hade intygat skulle försvinna. Jag hade hela tiden starkt påtalat att vi inte ville ligga där samtidigt som denna andra länk eftersom placeringen är sådan att två länkar med samma ord blir totalt pannkaka för den som ligger underst. Detta nämndes till och med i avtalet eftersom jag var noga med det.
Jag har fortsatt bestrida, men har faktiskt erbjudit dem att betala 40 % av den första månaden för att bli av med skiten någon gång. Jag har även pytsat ut viktiga delar av den mailkonversationen som föregick avtalet. Här syns det tydligt hur mycket jag påpekat och frågat om just detta och svaret blev varje gång att den andra länken inte skulle ligga kvar. Det står som sagt även i avtalet, dock lite dyslektiskt formulerat.
Det vill nog till att de ska gå till tingsrätten för att få ytterligare 60 %. Särskilt som oddsen är emot dem.
|