|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2007
|
Eftersom en del av er kanske undrar hur det har gått så tänkte jag uppdatera er lite. Säljaren fortsatte på sin linje såklart, även efter att jag bestridit till hans chef.
Jag bestred fakturan igen via rekommenderat brev, samt mailade samma brev till VD, försäljningschef och ekonomichef. Ingen respons kom, men jag hade i varjefall gjort vad jag skulle. Skickade dock inget till säljaren.
Så kom följande mail ifrån säljaren. Uppenbarligen sa chefen till honom att försöka reda upp situationen.
"Det jag kan göra är att jag tar bort dig i mars. Du kan ju inte höra av dig 9 dagar senare och sen säger att ni inte vill har annonsen. Då skulle du hört av dig i december och sagt att du inte vill vara med för januari samt december. Så är det alltid i avtal att man har uppsägningstid, så jag har absolut inte brutit någott kontrakt."
Vilken j**a annons? Den anonyma länken lades upp tidigast 7e december, och jag hörde av mig 7e januari - max en månad senare. Vi skulle ha en avstämning efter en månad och först då eventuellt förlänga, så någon uppsägningstid hade det aldrig varit tal om. Så här är han ute och cyklar. Jag var nöjd med min bestridan och skrev inget svar till honom
"Så det som är rätt är att vi kreditera dig för en månad och du betala för 2 månader.
Återigen har jag förklarat för dig i alla våra konventioner att..... (oviktig text)"
Oj, konventioner? Här gav de i varjefall vika på en månad. Jag vek inte en tum.
|