Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-04, 10:23 #9
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag säger inte att det inte fungerar för alla, men för oss fungerade det inte.

Jag la ner alldeles för mycket tid på att hitta rätt spamskydd, och att försöka få igång forumet genom att skriva inlägg, men responsen var mycket dålig. Det kan bero på att det finns två riktigt stora kattforum och ett flertal stora hundforum som de flesta husdjursägare känner till och använder.

Intresset att diskutera och fråga om själva produkterna var inte stort alls. Det kom betydligt fler frågor direkt på mailen än i forumet, och det tolkar jag som att forumet inte var intressant för mina kunder, eftersom de inte visade intresse av att använda de fuktioner som fanns.

Ett dött forum med inlägg av ett fåtal användare ger i mina ögon intrycket av ett ganska dött företag, och den bilden ville jag inte ha av oss. Så för vår del tog det helt enkelt för mycket tid gentemot vad det gav kunderna, och den tiden lägger jag hellre på en effektiv kundtjänst än på att driva ett forum som intresse saknas för.

För andra verksamheter kanske det fungera klockrent, men det gjorde det inte för oss. Jag tycker att det helt klart kan vara värt att prova och idén är bra, men man måste vara väldigt medveten om att det är en satsning som tar tid, och tid är pengar. Man bör alltså ha tid avsatt att få det att fungera, och sedan bör man med jämna mellanrum utvärdera om man uppnår det man vill. Gör man inte det då får man fundera vöer andra lösningar.

Man bör nog också fundera över vad man vill uppnå med att köra ett forum innan man kör igång, och om ett fourm verkligen är bästa sättet att uppnå de målen eller om det finns andra sätt att nå dessa som kanske kostar mindre tid.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat