Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-04, 07:51 #13
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Själv har jag jobbat för mobiloperatör som säljare med 100% provisionsbaserad lön. Visst det suger vissa dagar när man går å lägger sig utan att ha sålt ett piss den dagen, men å andra sidan så de dagarna som går bra är väldigt roligt. I snitt blev det dock väldigt mycket högre lön än vad jag har som civilingenjör nu efter några år i embedded-branchen.

Överlag var det inte något särskilt kul jobb, men vi var en hel del som hade 100% provisionsbaserad lön och tjänade gott på det, så det finns garanterat en hel del folk som vill jobba så om det är en produkt som går att sälja.
Nu var ju detta några år sedan, så situationen har kanske ändrats lite, jag har ingen direkt koll på den branchen längre, men har svårt att tänka mig att det inte skulle finnas säljare som kan tänka sig att jobba helt provisionsbaserat om det är en bra produkt och att det ger en BRA lön om man säljer bra.
Sedan kan det naturligtvis vara svårt att få någon att sälja helt provisionsbaserat för en produkt som inte är särskilt känd eller liknande som gör att den är mer svårsåld då det behäver byggas varumärke först.
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat