Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
|
Jag skulle, tvärtemot vissas negativa inställning till det som t.ex. Danski gör, vilja ge cred för att det fortfarande finns människor som inte är helt blåögda och dessutom bidrar med sina vibbar till andra, eftersom dessvärre på tok för många andra är allt för naiva. Precis som Danski skriver så överlåter han beslutet till var och en om vad de tror, men pekar på en hel del indicier som kan vara väl värda att överväga om man överväger ett eventuellt köp.
Givetvis bör vi som befinner oss i branschen (med avseende på onlinebutiksbranschen i helhet) bry oss och försöka bidra till att scam-verksamhet reduceras så mycket som möjligt. Den typen av verksamhet skadar, som tidigare nämnt, hela branschen och bidrar till ett minskat förtroende för övriga aktörer.
Att det inte skulle kosta dig och mig några pengar ifall en tredje part blir blåst är givetvis också att se på det hela lite svart och vitt. Ifall t.ex. kortföretagen blir de som får ta smällen lär det i slutändan slås ut på resterande kunder, likaså ska eventuell rättegångskostnader och polisiära insatser betalas av någon...
Så till Danski: Nej, jag tycker inte du är konstig som bryr dig. Skulle i många lägen behövas fler människor som bryr sig... inte tvärtom.
Sen ni som tycker att Danski är partisk får väl tycka och tro det - jag tycker det har varit klara och hyfsat objektiva redogörelser. På t.ex. prisjakt, pricerunner m.fl. är det som vissa kanske noterat även där ganska flitig debatt. Har nystats upp fler varningssignaler där. Varningssignalerna behöver dock inte innebära att det verkligen är så som de antyder, men jag vet ju hur jag hade agerat iaf...
|