Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Feb 27 2009, 17:06
Dags att kolla vilka alternativ som finns när det gäller mobilabonnemanget.
Ringer en hel del och har idag 3:a privata abonnemang för fastpris. Alla operatörer har ju fastpris, och jag är inte ute efter någon diskussion om vilken operatör som är bra eller vem som suger. Har använt både Telia, 3, Tele2 och Telenor och alla fungerar bra för mig.
Det jag letar efter är egentligen möjligheten att få fastnätsnummer samt att behålla fastpris på samtal - när man endast är 1 abonnent.
Vad har ni för erfarenheter av operatörerna olika lösningar kring detta? Tips?
|
Den enda jag vet idag, där man hänga på fasta nummer är Vodafone. Halleopp eller vad dom heter har väl också någon funktion där man kan koppla fasta nummer till mobilen. Men ingen av dem har någon bra konsument variant.
Jag skulle vilja ha ett abonnemang , där man kan portera familjens fastnummer, så när det ringer på det nummret så går det med automatik ut till samtidliga mobiler, sedan kan koppla samtalet mellan medlemmarna.
Jag tro nog lösningen fortfarande är att ha en bra mobil telefon, som du kan ha voip ( Typ N95 / iphone ) på och sedan ha ett abonnemang hos cellip ( Kostar 29:- / mån ) , den lösningen är lite tekniskt krånglig. Och man måste ha bra 3G täckning för att den skall vara bra eller WLAN. Men då får du bästa utpris så att säga.
Sedan tro jag inte att fastnummer hos mobil operatörerna gör så att man ser det fast numret när du ringer ut.
Det är väl fortfarande lite så att man bedöms seriösare om man har ett fastnummer.