Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-27, 10:17 #282
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Originally posted by -Conth@Feb 26 2009, 18:31
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Efterson det finns miljontals torrentfiler som pekar på material som inte är upphovsskyddat så är det nog inte helt lätt för Google att sortera bort de som pekar på det som är upphovsskyddat per automatik. Dessa måste nog plockas bort manuellt och jag är ganska säker på att Google gör vad de kan till skillnad mot TPB. De skulle med lätthet kontollera detta.

Det finns ju vissa problem med detta. Eftersom det är svårt för Google så är det OK!?

Hur skulle TPB med "lätthet" kunna kontrollera vilka verk som går att hämta hem via miljontals torrent-filer!? Det förstår jag inte. Dessutom KAN dom inte kontrollera innehållet utan att begå en olaglig handling genom att själva ladda ner verket för att se om det är upphovsrättsskyddat (dvs om det visar sig vara "skyddat") ...

Ser man inte en gigantisk skillnad mella TPB och Google, ja då finns det inget mer att säga.
Men alltså....
Jag har väl inte påstått att det inte är en gigantisk skillnad mellan TPB och Google!
Jag bara kommenterade ditt påstående om att TPB lätt kan kolla vart deras torrent-filer leder.
Skärpning tack.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat