Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-27, 06:48 #279
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Den grundläggande skillnaden mellan Google och TPB (för dom som inte förstår den) är ju att TPB publicerar eget, och egna användares material, och sen ska man väl inte sticka under stol med att TPB ställningstagande gentemot rättighetsinnehavarna spelar roll, medans Google indexerar och länkar material till andra sidor. Är det någon som har lyckats publicera material på Google ? (okej, jag har sett att dom erbjuder en sitetjänst nu...men lägg upp en torrentfil där och se vad som händer)

Sen tyckte jag att man uttryckte detta väldigt dumt från IFPI´s håll när man sa "Vi frågade Google om dom var med oss eller mot oss, och dom sa att dom var med oss" istället för att faktiskt förklara vad det innbär (jag är t.ex. övertygad om att den direkta länkningen till .torrent filer är borttagen som ett led i det samarbetet) men det är en dum väg mot protektionism.

Jag förstår inte varför vi inte kan ha "ansvariga utgivare" på webplatser/domäner, som är juridiskt ansvariga, då kommer man iaf åt den delen av problemet, sen är det ju som dom var inne på igår att den delen av torrentverksamheten, alltså publicerandet av själva torrentfilen på en webbplats, blir allt mindre relevant...

Jag har sagt det förut, för mig är en torrent som vilken filhänvisning som helst, en nödvändig sådan (för filen/torrenten), sen att den pekar på en IP adress först, och sedan på enskilda sektorer på en hårddisk, gör ingen skillnad jmf. med om den hade pekat direkt på en plats på hårddisken, vi kan inte låta tekniken springa ifrån lagarna...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat