Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-27, 06:04 #275
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Jag har exakt samma synpunkt på fildelning som professor Wallis, här är en sammanfattning av den forskning som han och hans kollegor kom fram till:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artik...ikel_471811.svd
Jag kan delvis hålla med om det, även om det såklart är lika farligt att säga att det inte har Någon påverkan som att påverkan är 1:1, eller att det skadar än mer. Faktum kvarstår dock, detta måste vara upp till rättighetsinnehavarna att avgöra, om dom vill göra en dålig affär så är det deras förlust och deras rättighet, det är inte okej att stjäla bilar med hänvisningen att det skulle vara bra för reservdelsindustrin, eller sno gräsfrö på Hornbach och säga att man kommer tillbaka och köper en gräsklippare.
Jag har även svårt att se det han kallar för "samhällsintresse" när det gäller musik och underhållning...jag tycker helt enkelt inte att Beatles är en mänsklig rättighet....
Nu kan man inte jämställa piratkopiering med stöld, det man stjäl inte fysik vara, utan kopiera bara. Visst det är en in täcks bortfall för producenten av filmen.

Men många Svenska filmer är producerade med skattepengar, så att t.ex kopiera en Svensk film, har man redan betalt för den via skattsedeln.

Sedan faktum är att många som landar hem film och musik, hur mycket lyssnar vi på den? Men jag har personligen hitta artister som jag aldrig skulle har köp i skivbutiken, om jag inte hade lyssnat på dem på t.ex youtube.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat