Citat:
Originally posted by WebboT@Feb 26 2009, 20:24
Men det är ganska ointressant om det går att hitta en länk till filen i Google eller inte. Själva poängen som åklagarsidan nog försöker förklara är att det inte går att ladda ner själva filen från Google.
|
Men det är ju faktiskt inte helt ointressant. Jag har själv testat att söka efter torrent filer på Google och onekligen fått nere en riktig .torrent fil med min webbläsare (FireFox). Sedan sitter där vittnen med 10-15års erfarenhet av att följa och undersöka fildelning och andra grupperingar på nätet som påstår att de ALDRIG provat att söka efter torrent filer på världens största sökmotor på nätet. De påstår att de inte vet om det går att ladda ner en torrent fil eller inte via Google. Jag menar att detta är en stor lögn och mened i rättegången.
Åklagar sidan vill ju påvisa att det är bara precis att klicka på en länk på TPB och så är man igång och därmed är de skyldiga till medjälp. Jag vill säga att det är precis lika enkelt via Google och därmed skulle de vara precis lika skyldiga/oskyldiga i just det förfarandet.