Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
På min hemsida så använder ca 89% Internet Explorer. Själv körde jag Firefox ganska länge då jag testade Firefox. Jag var ganska nöjd med den förutom på en punkt (som jag inte längre minns), så jag gick över till Opera, men den var inte heller tillfredsställande på några punkter, så jag gick tillbaka till IE. Men för ett par månader sedan började jag använda Firefox igen och nu är det nästa bara den som gäller vid surfning.
Jag har uder en längre tid, testat mina sifor i IE, Mozilla/Firefox/Netscape och Opera så att de ser någorlunda bra ut (helt lika är dock svårt att få). Det där med IE-koder och såna koder som inte längre ör lämpliga enl. senaste HTML och XHTML standarderna har jag försökt att ta bort från min största sida som jag för tillfället "renoverar". Framför allt tar jag bort alla Font-taggar, backgrundsfärg o.d. och försöker köra mer och mer med CSS.
Om man utger sig för att vara en erfaren/bra/duktig webbdesigner så ska man alltid kolla så att sidorna ser bra ut i de vanligaste webbläsarna (även om IE står för ca 90%). Vissta det kan ge en ordentligt på nerverna när man försöker få webbläsarna att visa samma sida på ungefär samma sett, men det käns skönt att när man får till det, då man vet att man gjort ett bra jobb.
|