Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-26, 08:19 #246
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
Micke_Ns avatar

Reg.datum: May 2004
Gårdagens rättegångsdag var ett stort skämt. Alltså vad tillförde åklagarens och målsägarens vittne?! Det var bara ordbajseri om allt annat an vad målet handlar om. Kunde inte se att något av det som sades kunde stykas av någon bevisning som finns i förundersökningen osv.

Att det bara får fortgå. Vet inte hur många gånger dommaren fick säga till att vittnet skulle svara på det som målet handlar om och inom det området som vittnet var kallat för. Att de bara bemödat sig att dra dit den där John Kennedy är ju tragisk. Han kunde inte svara på något specifikt rörande åtalet och de "verk" som innefattas i åtalet. De gör ju bort sig totalt.

Såhär tror jag att J. Kennedy sa på frågan om han visste hur Bittorrent tekniken fungerer.
"Jag har ingen aning om hur det fungerar. Min fru släpper mig inte ens i närheten av bilen.
"
Trots detta vet han till 100% att det är just TPB som är boven.

Vet inte hur många gånger åklagaren försökt skjuta på startdatumet för denna rättegång i syfte (gissar jag på) att samla mer bevisning etc. Trots detta är den såkallat bevisningen som finns under all kritik, vittnen, åklagare, målsägande dåligt pålästa om det som ingår i åtalet. Vissa av åklagarens vittne från t ex Antipiratbyrån hänvisar till loggfiler från nätverkstrafik men när advokaterna ber att få titta på materialet så finns det tyvärr inte längre, konstigt!? :-).

Enligt Antipiratbyråns "expert"vittne med mångårig erfarenhet så indexerar Google bara HTML kod.

Vad är detta då, länkar till över 2.5 miljoner torrent filer!?
http://www.google.se/search?hl=sv&q=filety...3Atorrent&meta=

Den dagen åklagaren vinner ett mål på dessa grunder och den argumentation jag hört slutar jag tro på rättsväsendet.
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat