Citat:
Ursprungligen postat av Micke_N
Vad sägs om en tjänst som t ex EA Games har för spel. Det är en onlinetjänst där man kan köpa deras spel digitalt. Så fort man betalt för det så kan jag ladda ner och och installera deras spel.
|
Nu börjar vi, som det heter, komma till pudelns kärna (heter det verkligen så?)
Det finns ju, det går även i Sverige att köpa film från ITMS, och om det var så enkelt skulle ju alla filmer som finns lagligt tillgängliga inte laddas ner som torrenter. Men jag tror att du har rätt, att framtiden kommer att "heta" fler låsta format med någon typ av hårdvaruspelare eller låsning.
När det gäller spel är det ju lite speciellt, eftersom man faktiskt har mer eller mindre fungerande kopieringsskydd, som ställer till problem, inga oöverkomliga sådana, men tillräckligt för att den kompetensmässiga och moraliska spärren hos "Svensson" ska slå till och säga "Det här går/bör inte göras"...
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_N
Varför inte ha en för filmer men kanske en Bittorrent tjänst i grunden för att alla skall få ner sina filmer så snabbt som möjligt. Man kanske kan få bonus för sin possitva ratio för att man är snäll och hjälper andra att ladda ner sina KÖPTA filmer. För denna bonus kanske man kan få konsertbiljetter eller annat som efterfrågas.
|
Jag har tänkt i ungefär samma banor, så jag tror att du har rätt här med (kanske inte direkt till skrivborden, utan via någon typ av tjänsteleverantör, annan än bolagen)...samtidigt som det skulle innebära ett tvång att "släppa in" bolagen på "din" dator, och då har vi nästa stora debatt, säkerhet och integritet....men vi kan väl begränsa oss i den här tråden... :-)