Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-24, 11:03 #217
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
Micke_Ns avatar

Reg.datum: May 2004
Visst det är lätt att hamna på sidospår i detta.

Gummianka:
"Om man sen vill kalla tillgängliggörandet av upphovsrättsskyddat material utan att betala för det för utveckling, det må så vara, där kan "branschen" självklart aldrig konkurrera.
"
1-1 i tillskrivningar då :-). Jag har aldrig nämt att man INTE skall betala för sig (om den nu var riktad till mig). jag menade inte att utvecklingen "sprungit" ifrån bolagen. De har aktivit valt att försöka hålla sina produkter så "fysiska" som möjligt för att kunna kontrollera dem på bästa sätt. På detta sätt har de också aktivit valt att inte hitta någon modell för digital distribution och betalsätt som passar konsumenterna just nu.

Om det är sant eller inte vet jag inte då det stod på Piratpartiets hemsida.
"I USA beslutade de stora skivbolagen tidigt att ta upp kampen mot fildelarna och försöka stoppa mp3-formatet. I stället för att investera i något som var lika bra - fast lagligt. Ett ödesdigert beslut, har det visat sig.

- Det var jättekorkat. Och det duckar ju ingen för i dag heller, konstaterar Ludvig Werner, ordförande för Ifpi.

"

Säger som en av advokaterna i pågående rättegång sa. "Du gjorde det igår, nu gör du det igen. Lär du dig ingenting". Jag tror att de är på samma väg denna gång.

Gumminanka:
"edit: vi kan väl försöka vara lite konstruktiva, hur menar ni att filmbolagen ska kunna konkurrera med "gratis"...för det är ju vad det handlar om... "
Vad sägs om en tjänst som t ex EA Games har för spel. Det är en onlinetjänst där man kan köpa deras spel digitalt. Så fort man betalt för det så kan jag ladda ner och och installera deras spel.

Varför inte ha en för filmer men kanske en Bittorrent tjänst i grunden för att alla skall få ner sina filmer så snabbt som möjligt. Man kanske kan få bonus för sin possitva "ratio" för att man är snäll och hjälper andra att ladda ner sina KÖPTA filmer. För denna bonus kanske man kan få konsertbiljetter eller annat som efterfrågas.
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat