Citat:
Originally posted by Johan G@Nov 5 2004, 21:04
Ja eller nån form av markering vilka samtal & kostnader de gäller, ytterst tveksamt att abon, avg går igenom vid revision om ni inte har ett abon, till då det räknas som privat levnadskostnad..
|
Du får full spec för varenda sekund Du ringt och till vem och från vilket nummer på fakturan från Rixtele...
Så där är inga problem...
Det där sista är jag beredd att strida för! Om man har företagandet på en mindre nivå är det fullkomligt orimligt att starta ett enskilt abonnemang för de samtal man måste ringa från sin hemarbetsplats om det är ringa... I mitt företag ringer ut jag för endast ca 80-100kr månaden, inga inkommande samtal i hemmet, det sker i annan lokal samt via röstbrevlådan jag nämnde ovan. Ska skattemyndigheten då styra så man måste skaffa ett särskilt abonnemang så man får dra av ALLA de faktiska kostnaderna? Om jag inte ringde vissa samtal, skulle jag få mindre inkomster, alltså måste jag få del i ett abonnemang för att kunna ringa ut...
Ska väl inte behöva nagga av sina privata levnadsomkostnader för att driva företaget??? Eller behöva slösa på ett till abonemang??? Det blir ju mindre vinst och mindre skatt får ju också skattemyndigheten... Något rättvisetänkande måste väl finnas när skattemyndigheten eller vederbörande politisk instans fattar besluten? Ska småföretagare leva över sina tillgångar?
Jag kan ge otaliga exempel på hur man sparar pengar genom att tänka på att hålla igen på de små utgifterna... Det är så man bör tänka. Och ett sådant tänk borde uppmuntras av alla som råder de som vill eller har startat eget....
Nu är det här SSSSMMMÅÅÅ summor, med det är principen jag går i taket på...
:unsure: Snälla Johan, säg att det inte är så som Du antyder... Blodtrycket far illa av orättvisor! :angry: