Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-24, 10:12 #214
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Fast nu lyckades du på en och samma gång helt och hållet komma bort från vad det handlade om, och dessutom tillskriva mig något som jag inte alls påstått.

Du påstod att utvecklingen sprungit ifrån "bolagen", jag påvisade att utvecklingen skett av "bolagen", självklart utifrån vad kunderna efterfrågat och i syftet att tjäna pengar.

Om man sen vill kalla tillgängliggörandet av upphovsrättsskyddat material utan att betala för det för utveckling, det må så vara, där kan "branschen" självklart aldrig konkurrera.

Igen, jag påstod på intet sätt det du tog upp, men det är iaf en sanning med en twist, ja, intäkterna från visningar är en viktig del, men, det är en viktig del från ett ganska litet antal filmer. Ur ett svenskt perspektiv, hur många av filmerna du ser i videohyllan har gått på bio ? Så ja, räknar du in "merchandising" (för enkelhetens skull), VHS, DVD, LD och BluRay och TV till dessa digitala tjänster så är det vad som spelar in mest pengar...

edit: vi kan väl försöka vara lite konstruktiva, hur menar ni att filmbolagen ska kunna konkurrera med "gratis"...för det är ju vad det handlar om...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat