Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-05, 18:46 #3
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by Stossan@Nov 5 2004, 18:54
Använder min familjs hemtelefon (som står på min mamma) rätt ofta till min enskilda firma.

Har ni några erfarenheter eller tips om detta?
Hej jag löser det på följande sätt. Jag ringer ungefär 50-50 privat och för företaget.
Telias grundavgift drar jag första av hälften på. Jag har Telia som förval.

De samtal jag ringer på firman har jag via Rix Telecom AB, där jag använder ett fyrsiffrigt nummer (prefix) innan jag ringer alla firmans samtal. På så vis får jag en räkning med moms och skattemyndigheten kan också en specifikation på alla samtal, om de så önskar. OBS! Räkningen måste vara adresserad till firman.
Men numera har jag betalat en fast avgift till Telia (tror det är 30:- i månaden) och då ringer man alla
marksamtal gratis utöver uppkopplingsavgift. Så nu kommer jag dela dessa räkningar rakt av. De samtal till utland och mobil för firmans räkning använder jag fortfarande Rix Telecom till.

Vidare har jag ett eget nummer gratis från Rix Telecom som kund där som man kan använda som telesvarare (som om man vill) skickas till E-mail. Toppen för mig med hemligt hemnummer.

Revisorn godkände detta. Så detta är det bästa jag kan komma på, när det är i liten skala.
Lycka till!
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat