Ämne: Performance
Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-05, 16:28 #14
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Mikael Simonsson@Nov 5 2004, 16:39
Personligen tycker jag att du ska köra med PHP om du behöver begränsa tillgången som du säger. 3 gånger är INTE mycket om man tänker på vad som sker på servern när PHP används instället för att anropa bilden direkt.

Citat:
Requests per second: 37.41 [#/sec]
För att ha något att jämföra med så brukar sidor som den du just nu tittar på ligga runt 5-10 #/sec.

/ mikael
Jag håller med. Dessutom gjordes ju testen med en stor bild (2.2 MB) och med 10 samtidiga hämtningar. Det tolkar jag som om bilden kunde överföras 3.741 gånger per sekund requesttråd. Nedladdningstiden borde vara begränsande i det testet. Det kan ju vara overheaden i fpassthru som gör större skillnad än att PHP i övrigt anropas.

Testet borde göras om med en mindre fil (om det är mindre filer du vill accesskolla), men i det stora hela tycker jag du ska köra på en PHP lösning för att sfå den funktionalitet du vill ha.

I slutänden vill du ju göra så mkt mer än att bara hämta filen. Din accesskontroll (mot DB förmodar jag) kommer sannolikt stå för större del av tiden än vad fpassthru komemr göra.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat