Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-22, 22:31 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Conny kanske borde investera i ett nytt tangentbord, eller möjligen ta en whiskey mindre innan han sätter sig framför datorn

Citat:
Originally posted by ddaarruuddee@Feb 22 2009, 16:07

Problemet är ju att man inte kan registrera något på sin firma, för du har ju egentligen ingen firma som enskild företagare. Abonnemanget kommer alltid att stå på dig som privatperson eftersom ditt personnummer också är ditt organisationsnummer. Det enda är väl att på faktureringsadressen kan det stå:
Firmanamn
c/o Privat Namn
Adress
Postort
Det har blivit hårdare med avdrag i hemmet, och med all rätt egentligen. Hade man ett bredband och ett telefonabonnemang innan man startade firman är det inte rimligt att man helt plötsligt ska kunna dra av dessa bara för att man även börjar använda dem i tjänsten. Som sagt, skaffar man ett extra abonnemang eller ett bättre bredband så är det en sak, men inte om man använder samma saker som man gjorde som privatperson.
Det går alldeles utmärkt att beställa företagsabonnemang på företaget om det är en enskild firma. Jag hade i många år ett ISDN-abonnemang för företagets telefon och fax i min lägenhet. Jag hade samtidigt ett vanligt abonnemang för privat bruk. Idag har jag ingen fast telefon alls.

I ditt fall verkar det bättre att - om det är värt det - ta upp samtalskostnaden för utförda arbetssamtal. Du kan ju alltid skaffa en operatör till och använda prefix när firman ska betala dina samtal - det är väl främst till mobil eller utland som kan bli värt att redovisa.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat