Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-22, 20:06 #187
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Originally posted by emilv@Feb 20 2009, 15:14
Jag är inte intresserad av fysiska medier eller att slösa tid på att bege mig till en filmbutik bara för att upptäcka att de inte har den film jag vill ha. Det du föreslår tar upp mycket tid, medan Pirate Bay-lösningen tar ett par minuter. Om jag istället köper från e-butiker är leveransen (bandbredden) under all kritik.

Personligen tycker jag att konsumentmakten är den mest effektiva när det gäller påverkan på företag. Om jag flyttar mina pengar någon annanstans så kommer någon annan med en lösning jag är mer nöjd med. Jag har ingen lust att mata in pengar i ett maskineri som uppenbarligen använder pengarna till att försvåra sådana tjänster jag vill ha.
Beställ via nätet, tar ett par minuter. Du får grejerna hemlevererade, inga problem. Sedan rippar du dem, det går i ett nafs, aktivt arbete per skiva går att sammanfatta i att stoppa i skivan, välja var den skall sparas och mata ut skivan. Det borde väl den mest invande soffpotatis orka med.

Hela processen tar lite tid men såpass akut behov av att se på en film har du väl ändå inte att du inte kan vänta tills den är färdigkopierad, eller hur? Sedan behöver du faktiskt inte sitta och titta på procenträknaren när datorn jobbar, du kan göra annat då.

Men visst, det är alltid lättare att ha en seedbox uppe 24/7 för att hålla uppe sin ratio på den därade invite-only trackern så att man skall lätt kunna ladda hem de senaste releaserna...

Men vänta lite nu, är det verkligen lättare än de legala alternativen? Nja, skulle jag säga, men ansträngningen motiveras enkelt genom att man slipper betala för sig. Alla lagliga alternativ är i regel enklare att använda sig av än piratkopierade dito, bara för att gemene svensson skall kunna använda sig av tjänsten.
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat