Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-05, 15:53 #13
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Loopia@Nov 5 2004, 16:44
Sämre service och mer pengar var orsaken till att vi på Loopia började aktionen mot NIC-SE och IIS-Stiftelsen. Under 2004 så har NIC-SE’s servis rasat samtidigt som dom har sitt bästa år ekonomiskt sedan verksamheten började.

Vi förstod att all överflöde av pengar tyvärr orsakade att fokus från driften av .SE gick över till andra ”projekt”.

I England så har dom löst detta problem genom att all överskott (vinst) går till ombuden. Det viktiga är alltså att den organisation som har hand om driften av .SE koncentrerar sig på själva driften och inte på en massa annat som inte är _direkt_ relaterat till dig och mig som domänägare eller ombud.

Att reglera domännamns spekulationer med en hög prissättning fungerar inte, detta ska regleras genom avtal. Om en spekulant vill så kan den ändå köpa många domännamn till dagens pris 160kr. Priset ska alltså inte fungera som medel för att försöka reglera detta.
Jag håller verkligen inte med att överskottet skall gå till ombuden.
Varför? Det är mina pengar som domänägare, jag tycker det är mer rimligt att man slopar hela ombudsskiten och öppnar upp för alla att registrera direkt mot nic.se, och webhotell kan starta reseller account istället.
Överskottet skall användas till utveckla .SE inget annat!

VAd Nic.se behöver omgående är ett helt nytt intranät.
Mot ombuden, mot domänägarna och mot sin egen personal.

Och jag håller inte med att om servicen har sjunkigt 2004, såhär kassa har Nic.se alltid varit.
Sparka VDn med omedelbar verkan.

Mer service för pengarna!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat