Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-21, 19:59 #5
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Originally posted by Blabarsappa@Feb 21 2009, 18:09
Tack för hjälpen. Jag förstår dock inte varför jag inte har rätt dra av mitt bredband när det till 80% används direkt i arbetet, varav resterande 20% är till för raster och 30 minuter före/efter arbetstid? :angry:

EDIT: Det är dessutom riktigt sjukt att man som enskild näringsidkare inte får göra avdrag för friskvård. Sitter man 12 timmar om dagen framför en skärmen och sliter ut både hjärta och skäl för att få mat på bordet så borde man om någon ha rätt till skattefri friskvård.
Skatteverket resonerar som så att om du inte drev en firma hemifrån, skulle du ändå ha samma bredband, alltså kan det inte bli avdragsgillt bara för att du skaffar en firma, vilket oftast stämmer. Däremot kanske du har ett snabbare bredband för att det krävs i företaget, då kanske du kan få dra av mellanskillnaden mellan det billigare du hade innan du skaffade företag osv. Det är upp till dig som företagare att kunna motivera dina avdrag.

Jo det är lite synd att man inte kan dra av friskvård, om man driver ett aktiebolag så är det ju avdragsgillt eftersom man då räknas som anställd.
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat