Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-20, 16:03 #163
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av xpower
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Feb 20 2009, 16:18
Citat:
Originally posted by -gummianka@Feb 20 2009, 15:30
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Jag är inte intresserad av fysiska medier eller att slösa tid på att bege mig till en filmbutik bara för att upptäcka att de inte har den film jag vill ha. Det du föreslår tar upp mycket tid, medan Pirate Bay-lösningen tar ett par minuter. Om jag istället köper från e-butiker är leveransen (bandbredden) under all kritik.
Personligen tycker jag att konsumentmakten är den mest effektiva när det gäller påverkan på företag. Om jag flyttar mina pengar någon annanstans så kommer någon annan med en lösning jag är mer nöjd med. Jag har ingen lust att mata in pengar i ett maskineri som uppenbarligen använder pengarna till att försvåra sådana tjänster jag vill ha.
Men stöld är ju inte konsumentmakt, det är helt enkelt stöld.
Men du framstår ju som en hyfsat intelligent människa, och jag gissar, delvis med tanke på ditt jobb på http://www.levonline.se, att när du väljer TPB som distributionssätt så väljer du att betala in den del av kostnaden som INTE handlar om just distribution (bl.a. produktionskostnader) till lämpligt konto hos rättighetsinnehavarna ??

Väl talat. För det är ju tid det handlar om för alla.... Man vill gärna betala för sig, bara man slipper söka och klicka några gånger på Cdon.

Du menar alltså att ingen orkar söka klicka lite på CDON, men vill ändå betala för sig?
Tycker isf ditt uttalande va mycket roligt, eftersom Mikael Olander (CDONS Vd) är med i en del artiklar nu på olika nyhets sidor angående att dem har nått rekordnivå i skivförsäljning någonsin för dem.
Med Mikael Olanders uttalande som troligtvis har en mycket bättre insyn i CDON än du har, så verka det trots allt som att folk orkar detta?
Jag syftade enbart på det emilv skrev, ingenting annat. Att CDON ökat snabbt samtidigt som skivförsäljningen minskat och ett stort antal fysiska butiker fått slå igen i hela landet är ju knappast konstigt på något vis.