Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 20 2009, 09:02
Det vore tragiskt även om jag inte tror på en konkurs i det här läget. Visst förstår jag regeringens inställning till det hela men samtidigt så har en rad andra länder stöttat sin bilindustri och man blir riktigt förbannad gång på gång på de korkade, klantiga och naiva uttalanden som kommer från ärketomten Maud Olofssons mun. Har svårt att förstå vad hon har i regeringen att göra.
|
Och jag har svårt att förstå varför jag ska vara med och betala SAABs inkompetens. Varför ska SAAB stödjas av staten men inte Sterling, Märklin eller byggfirman? Hade jag velat stödja SAAB hade jag köpt deras aktier. Mina skattepengar ska inte gå för att finansera inkompetenta företagsledningar!
För övrigt som det redan påpekats har SAAB inte gått med vinst på många många år, så hoppet att rädda bolaget är mindre än 0. Företaget skulle ha satsat på MILJÖbilar för 3 år sedan istället för etanolen som egentligen inte är en miljöprodukt. Denna nisch kunde gett företaget ett visst hopp tror jag, men nu är det som sagt kört.