Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-20, 12:50 #157
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Originally posted by emilv@Feb 20 2009, 14:09
Jag vill till exempel ha filmer jag kan ladda ner och spela i mplayer på min mediadator. Strömning duger inte då jag gärna buffrar med ett filmlager så att jag är garanterad mot störningar i nätet. Jag föredrar XviD-format då DVD tar för stor plats. The Pirate Bay erbjuder mig denna tjänst, jag kopierar bara deras länk till en torrent-fil och klistrar in i ett webbformulär så laddas filmen ned på min filserver och när det är klart är det bara att spela filmen. Jag är beredd att betala för en sådan tjänst om den funkar bra, vilket The Pirate Bay inte alltid gör.
En lösning vore helt sonika att du skulle köpa dvd-filmerna och sedan rippa dem själv. Det går alldeles utmärkt att göra och är knappast särskilt svårt att göra, du har ju trots allt ganska bra teknisk kompetens att döma av dina inlägg då du har en filserver etc. Sedan kan du slänga dvd-skivan för att bespara fysiskt utrymme.

Jag har svårt att förstå varför du har rätt att utan ersättning ta del av materialet bara för att det är lite bök för dig att omvandla det till ett format som passar dig? Visst är det inte roligt att importera sitt cd-bibliotek till iTunes men det är knappast som så att jag ser det som en rättighet att istället för att köpa skivorna alls har rätt att ladda hem mp3rna bara sådär.

Att "protestera" genom att ladda hem något utan att betala för sig själv är bara befängt.
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat