Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Nu tror jag vi börjar närma oss något. Hela min poäng är att upphovsrättsindustrin måste koncentrera sig på att producera saker som folk vill ha till det pris de begär.
Jag vill till exempel ha filmer jag kan ladda ner och spela i mplayer på min mediadator. Strömning duger inte då jag gärna buffrar med ett filmlager så att jag är garanterad mot störningar i nätet. Jag föredrar XviD-format då DVD tar för stor plats. The Pirate Bay erbjuder mig denna tjänst, jag kopierar bara deras länk till en torrent-fil och klistrar in i ett webbformulär så laddas filmen ned på min filserver och när det är klart är det bara att spela filmen. Jag är beredd att betala för en sådan tjänst om den funkar bra, vilket The Pirate Bay inte alltid gör.
|
Du vill ha filmerna och musiken men inte i det format som det distribueras i. Förstår problemmet men har tyvärr ingen bra lösning på det. Kan dock hålla med att de skulle kanske vara en lösning på olaglig kopiering om det gick att lösa på ett bra sätt.
Citat:
Originally posted by -emilv@Feb 20 2009, 12:09
Bakgrundshistorien till att regeringen får rätt att spionera på svenska folket är den så omtalade FRA-lagen. FRA lyder direkt under regeringen, inte under försvarsmakten, därför är det lätt att någon i politisk ställning beslutar om vilka som ska övervakas och på vilka grunder.
|
Ok, då är jag med. Är mot FRA-lagen men nu ska den genomföras så det är bara att acceptera den tillsvidare. Till nästa val får vi se vilka som river upp den. Nu är detta en TPB-tråd och inte FRA-tråd så jag lämnar detta ämne.
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Jag är redan engagerad i Piratpartiet sedan det startade 2006. Piratpartiet koncentrerar sig redan på dessa frågor och har en klar strategi, därför ser jag det som ett bra alternativ om man brinner för dessa frågor.
|
Vet inget om Piratpartiet men "en fråges-partier" brukar inte komma långt, även om de kanske har goda tankar och åsikter.