Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan
Men vad jag inte fattar, eller så gör jag det, är varför inte industrin tar chansen och ser till att få fram en vettig nerladdningstjänst. Att säja att piratbay dragit undan fötterna för en sådan är trams. iTunes finns och går bra men är ju georgrafiskt och innehållsmässigt begränsad. SF är ett skämt men visar att trots det betalar folk för deras tjänster. Visst kommer en del att fortsätta ladda ner, det finns ju en hel del siter som, om inte annat, blivit kända i denna rättegången, men jag kan tänka mig en stor grupp som skulle gå över till ett betalalternativ.
|
För att man kan aldrig konkurrera med en tjänst som är gratis, så enkelt är det...
Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik
Ville mest påvisa att även om filmen tankats ner 1 miljon gånger så lär dom inte ha märkt någon skillnad om det inte hade gjorts. Dom stora bolagen som gnäller mest lider nog inte så mycket. Det är de små bolagen och enskilda små artisterna som får betala priset.
|
Vad ? Inte märkt någon skillnad ? Hur menar du då ? Då har du ju också på en och samma gång konstaterat att det inte finns ett underlag för en "riktig" tjänst...
Sen är det ju ingen skillnad på små och stora bolag på det sättet du vill påskina...eller kan du förklara den bakomliggande ekonomiska teorin bakom det uttalandet ?
GM är ett ganska stort bolag, menar du att dom också kan undantas från dom ekonomiska grundläggande principerna som JAG menar gäller för alla företag...