Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-20, 07:54 #143
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Det är inte en rättighet att tjäna pengar på det man skapar.
Respekterar din åsikt. Det är en kommunistisk tanke. Dock är sverige en demokrati och där har man rätt att tjäna pengar på det man skapar.
Det har inget som helst med demokrati att göra. Jag producerar varje dag en ansenlig hög med skit och det enda det leder till är att jag får betala avloppsavgift för att någon ska ta hand om den. Jag skulle kunna försöka sälja skiten men jag tror inte den är lika attraktiv på marknaden som älgarnas motsvarighet. Med ditt resonemang borde jag få pengar för min skithög eftersom vi lever i en demokrati.

Jag tycker däremot att man får ta fram en produkt eller tjänst som tilltalar marknaden om man vill tjäna pengar. Dessutom kan man försöka minska sitt eget svinn genom att till exempel göra sig av med advokat Wadstedt och jurist Pontén som ändå bara ger badwill till företagen i fråga.

Är det ens rätt att tala om en demokrati i Sverige längre, när en spionorganisation får spionera på avvikande åsikter på direkt uppdrag från den sittande regeringen? Är det rätt att de bolag som varit med och hejat på avskaffandet av demokratin ska få ta del av något som du anser är en demokratisk rättighet?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat