Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-19, 23:40 #17
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Har man en riktigt schysst lya i Stockholm idag så kan man snabbt kränga den till ett högt pris. Det är min uppfattning efter att ha varit på 30-35 visningar sedan november. Men då gäller det att lägenheten är något extra och "allt det vanliga" stämmer. Jag har sett ett flertal 30-50m2 (vilket jag kollat på) som gått för runt 60.000m2. Men det räcker alltså med att något är mindre bra för att priset ska hamna på en normal nivå.

Fram till för ett år sedan var kvadratmeterpriset väldigt lika mellan lägenheter. Det var nästan skit samma om lägenheten var ett ruckel innuti eller om det var i exklusivt toppskick. Idag märks det mycket större skillnad på priset där det t.om. verkar vara svårt att få bud på de i sämre skick. Planlösning och annat fundamentalt verkar också spela mer roll nuförtiden vilket känns sunt.

En lustig grej verkar vara bristen på sökverktyg för lägenheter till salu. Jag förstår inte hur det kan finnas så många söktjänster (Hemnet, Boliga, Boli, Bospindeln etc.) utan att någon av dom faktiskt är bra. Bla. medför det att lägenheter med lite udda parametrar inte får några besökare på visningarna. T.ex. köpte jag själv en 4 år gammal lägenhet på Fridhemsplan i fredags för bra pris. Den har lite knasig planlösning och förmodligen gjorde det att folk inte hittade den, för det var nästan inga folk på visningarna.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat