Citat:
Originally posted by Thomas@Feb 19 2009, 17:13
Låt säga att man tagit fram en/flera produkt/er man tänker göra reklam i tv och radio för. Kampanvärdet är 9,7 miljoner under 1 år.
Målet är att etablera sig inom denna marknad så återförsäljarna börjar köpa in ens egna produkter isf konkurrenterna.
Vad blir sannolikheten att radiolyssnaren/tvtittaren minns bäst?
"Läs mer om våra glutenfria produkter på glutenfri365.se" kontra "Läs mer om våra glutenfria produkter på glutenfri.se".
Är det värt 5 000 eller kan det möjligen vara värt lite mer när man skall satsa 9 700 000 kr.
Döm själv!? Man bör oavsett ta reda på vad köparen har för planer.
|
Man kan ju vrida och vända på allt, med "om det va världens rikaste" eller "om det va världens största företag som skulle köpa" osv.
Det är nog också därför domänmarknaden är lite som jag skriv tidigare att säljarna ofta övervärderar sina domäner grymt mycket, medans köparna inte tycker att dom är värda speciellt mycket.
I ren domänhandel (inte till slutkund/utvecklare) måste man jämföra med vad man kunde ha köpt i stället för samma pengar.