Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-19, 10:21 #7
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
För all del, det var inte det jag menade.

Jag uttrycker mig dumt.

Jag menar, hur många människor, på skolan, arbetet, morfar, mormor, med flera, söker på nåt, kommer till en blogg och är nöjda med det!?

Det är ju så, man söker, hittar en länk, klickar... är man nöjd går man inte tillbaka till sökmotorn, är man inte nöjd så klickar man igen i sökmotorn.

Detta betéende känner sökmotorn av och rankar (bland annat) sidor utifrån detta.

Det var i detta sammanhanget jag menade att bloggar är lite hajpade. Antingen är de till för, precis som du skriver, att ranka upp andra sidor, eller så är det mest meningslöst innehåll... som ingen vill ha, så dom backar i webbläsaren och gör en ny sökning.

Detta går inte att manipulera.

Google, med flera bör tilläggas, har ju en uppsjö av tjänster. De som är inloggade blir ju loggade så då vet sökmotorn att det är olika personer i olika världsdelar och olika klockslag.

Tillvägagångssättet: En person söker på en fras. Hittar till sajten, klickar på sajten och kommer inte mer tillbaka till sökmotorn.

Ponera att en person vill köpa in sig på detta och vill anlita andra. Säg då att en sida har 100% anonyma besökare, då får sidan dålig rank av bara den anledningen.

Ska man betala väldigt många människor så är det alltid någon som sprider det och då ryker sajten av den anledningen.

Så...

Det finns liksom inga genvägar till en bra hemsida!

Många bloggar är inte värda ett besök, och dessa bloggar som "hjälpmedel" för att ranka upp andra sidor är inget undantag.

Jag skrev hajpade bloggar, och då menade jag att många tror att bloggar ska frälsa världen, men hur många personer ORKAR läsa allt som står i olika bloggar??

Inte jag i alla fall!

Då frågar man sig, orkar folk i skolan, på arbetet, mormor, morfar, med flera, orkar alla dessa miljoner att läsa vad som står i olika bloggar??

Det är här jag känner att det är lite tveksamt...
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat