Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-19, 00:22 #6
JohnKarlssons avatar
JohnKarlsson JohnKarlsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
JohnKarlsson JohnKarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
JohnKarlssons avatar

Reg.datum: Jun 2007
Som du säger tycker vi alla olika, däremot kan det alltid vara skönt att höra vad andra har att säga.
Sätter därför ihop en lista med lite saker jag skulle fixat om det var min portfolio.

- Byta grafittifonten, gärna något som är lättläst (kan fortfarande vara lite utstyrslat om man gillar det). Sen köra det utan dropshadow (alt. väldigt diskret) och i full eller nästan full opacitet.

- Skippa orangea hovereffekten, ev. byta färg på den till rött/lila/rosa eller liknande färg då det smälter in mer med det övriga färgschemat (jag vet att orange också är representerat i färgschemat, om än väldigt diskret)

- På footertexterna tycker jag du ska höja opaciteten på de svarta bakgrundsplattorna en aning, kanske till 60 eller 70% om man börjar från helsvart

- Kanske köra heldragna linjer istället för streckade, ev. ha kvar de streckade linjerna men köra det i någon gråton

- Är lite osäker på photoshop's standard blompenslar som bakgrund. Kanske något folk (eller är det bara jag) känner igen så mycket som "aha han kör standard penslarna". Kanske att jag till och med skulle ta bort det från "bakgrunden" och lägga i headern istället.

Sådär, där har du lite spontana åsikter från mig. Sen om du håller med eller inte är en annan femma, Lycka till hur som helst
JohnKarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat