Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-18, 19:43 #101
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
För mig känns det som årets skenrättegång, en offentlig rättegång där egentligen alla vet vad som hänt, där förhandssnacket har handlat om inte OM det förekommit, utan att det istället borde vara tillåtet att göra det, men istället handlar rättegången (med risk för att gå händelserna i förväg så tycker jag redan nu att försvarets väg verkar utstakad) om teknikaliteter, är du säker på att dom bara har använt TPB´s tracker, har ni kopior på dom beslagtagna torrenterna, osv. för att kunna ifrågasätta det som alla vet förekommer...
Det finns en rätt självklar anledning till detta. Åklagaren måste bevisa att det faktiskt har hänt, annars skulle vi lika gärna kunna skippa bevisbördan rakt över hela rättsväsendet? Om vi kallar den allmänna uppfattningen för bevis går vi tillbaka ett par hundra år i utvecklingen av ett oberoende rättsväsende.
Det som jag tycker är lite märkligt är hur film- och skivbolagens branschorgan är helt oförmögna, eller inte ens inser nyttan i, att utnyttja digitala kanaler för informationsspridning i samband med rättegången. Piratpartiet co har livebloggar, microbloggar, livevideos osv osv. men andra sidan är begränsade till gammelmedias intervjuer och en och annan mindre begåvad ledarskribent i gnällbältet.
Man når fortfarande ut till betydligt fler betydligt enklare genom att gå till de stora traditionella medierna. Dessutom så vet de säkerligen att mycket av verksamheten på nätet står på Pirate Bays sida så det skulle inte direkt tjäna mycket till.