Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-18, 15:45 #50
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Som en liten anekdot angående detta
Jag har på en sida jag sköter sett förekomster av IE 5.5, typ en eller två i statistiken. Jag tänkte inte mer på det tills för några månader sedan när jag fick ett mail från en av de som har access till admin-delen. Mailet innehöll en massa förslag på ändringar i GUI:t eftersom det inte såg bra ut för de som skulle använda systemet.

I mailet så fanns det en ganska lång utläggning om att jag som utvecklare borde se till så att sidan fungerade i de webläsare som de tilltänkta användarna använder och inte bara i "ditt specialprogram"

Lite förbryllad börjar jag dubbelkolla i både IE6,Opera,safari och Firefox och inget av de fel som nämndes gick att hitta. Jag svarade artigt på mailet och frågade vilken webbläsare som problemen uppstod i. BINGO jag hade hittat min IE5.5 användare.

Chansen att jag skulle lägga ner tid på att modifiera den här sidan så att den funkar i IE5.5 är ganska exakt obefintlig. Det rör sig alltså om en "admin" sida med totalt 30 users i olika nivåer EN av dessa hade då problem med sidan på EN av sina datorer
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat