Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Citat:
Originally posted by -gummianka@Feb 17 2009, 11:08
Mer än något annat så tycker jag att svaranden är ganska ryggradslösa...
|
De får ju inte säga så mycket ännu.
|
Nja, men som jag sagt tidigare, jag tycker att deras ståndpunkt är väldigt svag i sig, t.ex. visar detta sig när man försöker ge sig in på teknikaliteter som att deras tracker inte är den enda i torrenterna, igen, man är som "alla andra" kriminella, man försöker skylla ifrån sig...
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Hela rättegången och därmed också skadeståndet har en ganska amerikansk stämpel på sig måste jag väl tyvärr säga.
|
Det beror väl lite på vad man jämför med, utifrån det faktum att det ju bevisligen (jag anser det bevisat efter gårdagens framställan) rör sig om kommersiell verksamhet så bör ju målet om något jmf. med tvister om patent och rättighter, och där är ju inte dom beloppen vi pratar om unika.
För mig känns det som årets "skenrättegång", en offentlig rättegång där egentligen alla vet vad som hänt, där förhandssnacket har handlat om inte OM det förekommit, utan att det istället borde vara tillåtet att göra det, men istället handlar rättegången (med risk för att gå händelserna i förväg så tycker jag redan nu att försvarets väg verkar utstakad) om teknikaliteter, "är du säker på att dom bara har använt TPB´s tracker", "har ni kopior på dom beslagtagna torrenterna", osv. för att kunna ifrågasätta det som alla vet förekommer...