|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Jag läste på text-tv förut, vilket bekräftade vad någon var inne på (jag missade rättegången fram till l lunchuppehållet) att åtminstone en del av försvaret är att åklagaren inte kan bevisa att dessa IP adresser är Svenska, vilket tydligen är en grundförutsättning.
För mig innebär det att egentligen allt faller, alla dessa stora ord om ungdomsgenerationens rätt, om yttrandefrihet och politisk rättegång. Då måste man någonstans våga pröva detta, utifrån det givna faktum att det skett. Nu är dom som vilken annan kriminell som helst som försöker komma undan på teknikaliteter.
Tyvärr så går väl den aspekten av det ett par kilometer över huvudet på just dom som köper dessa argument från svaranden.
Ska man verkligen våga ifrågasätta samhället och lagarna så bör man rimligtvis börja med att stå för sina egna handlingar som man menar är utmanande och ifrågasättande.
(sen när det gäller IP adresserna så kommer det ju styrkas med vittnesförhör ATT verken tillgängliggjorts i Sverige eftersom målsäganden själva vittnar om att man laddat ner aktuella verk i Sverige)
|