Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-17, 02:09 #12
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Originally posted by Onkelborg@Feb 15 2009, 14:25
Lär nog vara svårt, de måste skicka iväg den på garantirep (som acer betalar), och den dator de får tillbaka är inte ny => de kan inte sälja den som ny till någon annan => du kan inte få ett tillgodokvitto på den. Mitt tips är att du säljer den privat istället.
Kontakta Acers kundtjänst. Jag hade problem med att plasten vid gånggärnet på min Acer sprack och kontaktade dem. Jag fick en UPS-fraktsedel och ett nummer till UPS för att bestämma tid när de skulle hämta datorn. Fri frakt från dörren till reparationsverkstad i Tyskland och sen hem igen. 10 månader är inga problem om de inte har invändningar mot felet/skadan.

Acer har ett rykte om sig att bli väldigt varma, vilket verkar vara problemet här, så det är nog inget nytt för dem att ta tillbaka en dator av den anledningen. Att sälja den begagnat verkar ju dumt, då förlorar du ju det värdet Acer är skyldiga att ge tillbaka.

Kan tillägga att plasten har spruckit igen på min Acer
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat