Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-15, 22:07 #41
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag kör ASP men det funkar på ungefär samma sätt och jag vet hur jag ska göra. Vad jag däremot inte vet är varför jag inte fått tummen ur och gjort detta.

Jag tycker att båda sidor i den här diskussionen har sina poänger, de som tycker att man ska utveckla för alla (populära) webbläsare och de som inte tycker det. Jag kan hålla med om att man som "publicist" på nätet vill och bör kunna bli läst av alla. Samtidigt är det kanske vår uppgift att upplysa läsarna/besökarna om att det finns nya och bättre webbläsare. Kanske rentav tvinga dem för att kunna ta del av sajten.

"Så länge bilen rullar så finns det ingen anledning att köpa ny" tänker nog många. Det kanske är nödvändigt att uppmärksamma folk på att en ny bil rullar lite bättre och t.o.m har luftkonditionering. Om ni fattar liknelsen

Min teori om att IE6 fortfarande står för en ganska stor del av besöken är att många surfar på jobbet. Datorerna på företaget är då kanske "spärrade" för uppdateringar och IT-avdelningen, om det finns någon sådan, uppdaterar inte webbläsaren. Jag kollade min statistik och jämförde andelen IE6 på vardagar respektive helger. På helger var det betydligt mindre andel IE6 som besökte mina webbplatser.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat