Ämne: Ebasar.se
Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-04, 11:20 #42
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
Borde extraknäcka som internetdetektiv

Eniros kartsökning är lite "trasig" tydligen.. Söker man på enbart Björnbärsvägen och i Växjö så visst får man en träff.. Och om man sen lägger in nummer 4 så finns den med.. även 4:a

Men det kan även komma sig som så att den inte hittar något

här är iaf urlen som jag fick fram då jag hittade stan

http://www.gulasidorna.se/query?what=map&a...&city=V%E4xj%F6

Efter en snabb koll på eniro.se så ser jag även att det är ett hyreshus så det är nog adressen till ebasars privata boende. Och kollar man nic.se så ser man att han heter ####### (PUL - sök på nic.se själva) - när jag kollade på eniro igen sen så fanns det dock ingen med det namnet på den adressen - inte sagt att han inte bor där dock.. Hans telefon kan vara hemlig eller stå i någon annans namn (eller så har en bekant till han reggat adressen).

Han använder ns1.zonedns.net som är samma DNSer som används på Netland. Efter en DNS på hans domän så hittar jag IP 217.78.37.94 som är samma som o man kör en DNS på just Netland. Så vi vet iaf vart han har sin sida. Och jag har för mig ha sett att Netland ska ha en representant här.
Kan vara intressant för dom att få nys om detta.

Nu orkar jag inte kika runt mer - nu har ni fått lite kött på benen om vem som möjligen äger och ansvarar för ebasar.se
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat