Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-14, 10:52 #42
Jonas-ws Jonas-ws är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Jonas-ws Jonas-ws är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Tja

Pagerank har absolut ingen med rankingen på specifika KWs att göra, punkt slut! De som fortfarande tror detta jobbar inte med SEO i något konkurrensutsatt segment. Troligtvis jobbar personen i Sverige med en liten hobbysite el dyl B)

För att få hög PR:

Till din "huvudsite"
- "Fixa" en länk från en site med PR6+ (yahoo dir etc) så får du garanterat minst PR4-PR5 och ditt problem är löst om det är PR du vill ha.
- "Fixa" en domän som har befintlig PR och 301a den till din site, då överförs PR till din site. Du kan köpa en PR5-PR6 domän för nån hundring ($).

Till dina "3/4-way länkbytessiter":
- Samma som ovan
- Forga PR genom en conditional redirect, dvs du 301ar google till valfri domän och får på sätt samma PR som den siten medans besökarna stannar på din site och ser en "hög PR". Ska du ändå bara använda siten till att byta länkar är det skit samma och de personer du byter länkar med vet oftast nada om SEO h34r: h34r:

Finns ganska många fler (men de berättar jag inte om här h34r: h34r: ) fula sätt att fixa hög PR om man nu tycker det är viktigt. OBS att jag förespråkar inget av det jag skrivit ovan, bara att det går att göra på dessa sätt.

Ett tips istället för att jaga pagerank är att identifiera vilka KWs som ger dig trafik/konvertering och fokusera på dem istället för att lägga ner tid att oroa dig för din pagerank, för som sagt, den har absolut inget med hur du träffar i google att göra.

Skål!
Mvh Jonas
Jonas-ws är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat