Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-14, 09:49 #41
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Vikarien
Citat:
Originally posted by -Ara@Feb 13 2009, 17:04
Citat:
Ursprungligen postat av Vikarien
men en sidas PR har betydelse för detta.
Kan du ta fram källor som stödjer det?
Själv har jag några PR1 sidor med få inlänkar som toppar vissa sökord.

Att en sidas PR har betydelse för dess ranking på en specifick sökfras betyder inte att det inte finns andra saker saker som också har betydelse för detta (det finns massor av sådana).
Har du kollat på dokumentet som jag länkade? Det är ursprunget till PageRank-systemet, grunden för Google.
Jo visst, men ursprunget som Google byggdes på har ändrats tusentals gånger om inte hundra tusentals gånger sedan den första implementationen av PageRank.

För ett par år sedan var PR viktigt för att få hög ranking, men idag är det inte så. PR har en sådan liten del, om någon alls, i rankingen av webbsidor just för att många manipulerade PageRanken för att få bra placeringar.

Det går fortfarande att manipulera sin rankingen, vilket görs dagligen av alla som sysslar med SEO. Det är liksom det allt går ut på, inte att ha "hög PR".

Men, som jag tidigare sa. Tycker ni det fortfarande är viktigt med PR för att få en hög ranking får ni gärna tro det. Min erfarenhet säger något helt annat, och även Google, som visar resultaten.

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat