Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-13, 16:37 #34
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Två virtuella maskiner på en dual quad med 8 gb ram, jag skulle vilja påstå att det inte går att jämföra med vanliga vmwaremiljöer som t.ex. hosting. Av praktisk erfarenhet så vet jag och mina kollegor att VMware är olämpligt för SQL-servrar i en hostingmiljö om det blir lite last på dem och det är inte bara en mätbar försämring utan en betydligt upplevd försämring av prestanda.
Så kan det självklart vara, det beror lite på hur dom sätter shares i Vmware, hur många processorer dom har och hur dom sätter upp vCPUs.
Jag skulle nog fråga dom en massa saker först innan jag köper grisen i säcken. Däremot finns det inga större prestandanackdelar med att köra SQL under VM, generellt sett.
Det är inte processorn som är flaskhalsen. Det är i princip lika snabbt som en server med samma prestanda utan virtualisering. Det är transaktioner över nätverskortet med framförallt ner mot disk som är långsammare än en traditionell server.

Men som sagt. Vi snackar om system som har väldigt många transationer per sekund. Det är inget som märker det på en enkel liten databas.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat